سبد خرید 0

سوالات متداول در مورد ادوبی کانکت

سوالات متدوال

کلاس آنلاین چیست؟

کلاس آنلاین درواقع یک آدرس توی فضای اینترنتی است که در هر جایی که اینترنت وجود داشته باشه میشه در اون شرکت کرد. کلاس آنلاین تمام قابلیت های کلاس حضوری رو به علاوه قابلیت های بیشتر و جذاب تری در اختیار داره. در کلاس آنلاین مثل کلاس حضوری دانش آموز و معلم وجود دارن. تخته سیاه و وایت برد وجود داره. دانش آموز میتونه سوال بپرسه و استاد پاسخ بده و تمام نیازهای مورد نیاز یک کلاس رو برآورده کنه.

با چه ابزاری میشود در کلاس آنلاین شرکت کرد؟

۱ -کامپیوتر رومیزی
۲ -لپتاپ
۳ -تبلت
۴ -موبایل

قبل از ورود به کلاس آنلاین (ادوبی کانکت) این موارد را بررسی کنید.

  •  از شبکه اینترنت با سرعت بالا استفاده کنید یا اگر سرعت اینترنت شما پایین است اتصال بقیه دستگاه ها به اینترنت رو قطع کنید.
  • اگر از رایانه استفاده میکنید رایانه شما باید دارای هدست یا میکرفون و بلندگو باشد همچنین اگر با موبایل یا تبلت وارد کلاس میشید باید از هندزفری یا هدست داراری میکرفون استفاده کنید.
  • تنظیمات قسمت ضبط و پخش صدا در ویندوز رایانه باید بدرستی انجام شده باشد.
  •  آخرین نسخه نرم افزار Connect Adobe روی رایانه شما نصب شده باشد. برای دانلود کلیک کنید.
  •  آخرین نســخه نرم افزارهای مرورگر اینترنتی همچــون Firefox Mozilla ، Chrome Google یا Explorer Internet روی رایانه شما نصب شده باشد.
  •  حداقل سرعت دانلود اینترنت مورد استفاده شما 512Kb باشد. (قطعا هرچقدر تعداداشتراک گذاری تصویر و صدای کاربران بیشتر باشد اینترنت شما باید سرعت و کیفیت بیشتری داشته باشد.) برای تست سرعت اینترنت خود کلیک کنید.
  •  پورت‌های 80 ، 443 و 1935 توسط آنتی ویروس یا از سوی شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی شما بسته نشده باشد.

مشکل اکو شدن صدا در ادوبی کانکت چیست؟

بعضی اوقات ممکنه زمانی که میخواین با میکروفن صحبت کنید صدا شدا اکو میشه، این مشکل مطلقا به سرور ارتباطی نداره و باید کاربرانی که دارای میکروفن فعال هستند بلندگو یا اسپیکر سیستم خود را قطع و از هدفون یا هندزفری استفاده کنند.
زمانی که شما اسپیکر و میکروفن خود را همزمان فعال میکنید یک لوپ یا چرخه ی صوتی ایجاد میشه که باعث میشه صدای خارج شده از اسپیکر توسط میکروفن دریافت شده و مجددا برای پخش به سرور ارسال بشه ، این فرآیند چند بار تکرار میشه  و باعث اکو شدن پی در پی صدای شما میشود. با تغییر اسپیکر به میکرفون مشکل شما حل شده و صدای شما اکو نمیشه!

چطور در AdobeConnect کلاس مجازی خود را ضبط کنیم؟

برای ضبط فیلم کلاس در نرم افزار AdobeConnect لازم هست از منوی Meeting گزینه ی Record Meeting  رو انتخاب کنیم و سپس در کادر جدید ، اسمی برای این کلاس مون که داره ضبط میشه انتخاب میکنیم. بهتره که این نام با تاریخ یا موضوع کلاس همخوانی داشته باشه تا بعدا بر اساس عنوان فایل ها بتونیم راحتتر پیداشون کنیم .
نهایاتا بعد از پایان کلاس برای متوقف کردن فیلم برداری از کلاس آنلاین باید روی دکمه قرمز رنگی که در بالا سمت راست تصویر ظاهر شده کلیک کرده و گزینه ی Stop Recording  را بزنید.

علت به هم ریختن کلمات در کلاس مجازی چیست؟

به علت تحریم ها و محدودیت های شرکت ادوب برای ایران کلمات فارسی توی این نرم افزار پشتیبانی نمیشه برای حل این مشکل ما باید به جای حرف “ی” از حرف “ي” عربی استفاده کنیم برای اینکار هنگام تایپ کردن باید از دکمه ترکیبی Shift و X استفاده کنید.

دانلود نرم افزار کیبورد ادوبی

سرعت اینترنت من خوب است ، ولی صدا یا تصویر استاد را ندارم!

ابتدا مطمئن بشید بلندگوی شما روشن و فعاله. بعد از اینکه مطمئن شدید اشکال از سمت شما نیست. یکبار از جلسه خارج و مجددا وارد شوید.

صدای بقیه خوب است ولی صدای من شبیه ربات پخش میشود علتش چیست!!؟

طبق مسیر زیر عمل کنید:
وارد کلاس بشید و گزینه Preferences را بزنید
در پنجره باز شده گزینه میکرفون رو انتخاب کنید و تیک گزینه باکس اول رو بردارید.

مشکل حل شد.

هنگامی که میخواهم کلاس های ضبط شده را ببینم خطای Not Authorized میدهد!

زمانی که شما با این خطا مواجه میشوید ابتدا باید یکبار گزینه پیوستن به کلاس رو بزنید تا ادوب کانکت شما رو بعنوان کاربر اون کلاس بشناسه تا بتونید کلاس های ضبط شده رو مشاهده کنید

وقتی تعدادی از کاربران وب کم روشن میکنند از کلاس بیرون انداخته می شوند!

وقتی تعداد تصویر بالا میرود کاربران به سرعت دانلود و آپلود بیشتری احتیاج دارن و اگر این سرعت کافی نباشه از کلاس خارج میشن.

علت علامت “ورود ممنوع” کنار اسم کاربران چی هست؟

به این معنی میباشد که کاربر کلاس رو ترک کرده!

چگونه بفهمیم کاربران حواسشان به جلسه هست یا خیر؟!

برای اینکار روی گزینه Pod Options قسمت بالا سمت راست پنجره Attendees کلیک میکنیم و از منوی باز شده تیک گزینه Show Individual Engagement را فعال میکنیم.

مفهوم رنگ ها:
رنگ سبز: کاربر با ویندوز یا مک وارد شده و حواسش به کلاس هست.
رنگ طوسی: کاربر با موبایل وارد کلاس شده و حواسش به کلاس هست.
رنگ نارنجی: کاربر هیچ واکنش و مشارکتی توی کلاس نداشته.
رنگ قرمز: کاربر صفحه کلاس مجازی رو minimize کرده و داخل برنامه های متفرقه است.

معنی رنگ هایی که کنار اسم کاربران نمایش داده می شود چیست؟

رنگ سبز: کاربر با ویندوز یا مک وارد شده و حواسش به کلاس هست.
رنگ طوسی: کاربر با موبایل وارد کلاس شده و حواسش به کلاس هست.
رنگ نارنجی: کاربر هیچ واکنش و مشارکتی توی کلاس نداشته.
رنگ قرمز: کاربر صفحه کلاس مجازی رو minimize کرده و داخل برنامه های متفرقه است.

هنگامی که میخواهم وارد کلاس مجازی بشوم خطا میدهد که “این کلاس برای ورود نیازمند کاربرانی است که در یک گروه باشند”.!

این خطا باید توسط استاد اون درس رفع شود.
این خطا زمانی رخ میدهد که شما کلاس را گروه بندی کرده باشید برای رفع این خطا در صفحه اصلی درس گزینه شروع ویرایش را انتخاب میکنیم. سپس اگر دقت کنید جلوی هر بخش عکس یک آدمک وجود خواهد داشت، روی این آدمک کلیک کنید تا وضعیت آن به حالت آدمک تو خالی تغییر پیدا کند و علامت + از کنار آن حذف گردد.
با این کار کلاس از حالت گروه بندی خارج شده و دیگر خطا نمایش داده نخواهد شد.

برگشت به بالا